קידום אורגני לעומת קידום ממומן

ההבדל העיקרי הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) מתמקדת באופטימיזציה של אתר אינטרנט כדי לקבל תנועה מתוצאות חיפוש אורגניות. מצד שני, המטרה של שיווק במנועי חיפוש (SEM) היא להשיג תנועה ונראות מחיפוש אורגני ותשלום כאחד.

במילים אחרות: תוצאות החיפוש של גוגל מחולקות לשתי קטגוריות עיקריות: תוצאות חיפוש בתשלום ותוצאות חיפוש אורגניות.

המטרה של SEO היא לדרג את האתר שלך בתוצאות חיפוש אורגניות. אתה יכול גם להכניס את האתר שלך לאזור בתשלום של תוצאות החיפוש באמצעות תשלום לפי קליק (PPC).

קידום אורגני הוא המקום שבו אתה מתמקד 100% בדירוג לתוצאות אורגניות. קידום ממומן הוא כאשר אתה ממנף גם  קידום אורגני וגם תשלום לפי קליק כדי לקבל תנועה ממנועי חיפוש.  אז כן, קידום ממומן הוא מונח רחב הכולל קידום אורגני ו-תשלום לפי קליק. המשמעות היא ש-קידום אורגני נופל תחת קטגוריית ה"מטריה" של קידום ממומן.

לאחר שהסברנו את זה, בואו נסתכל על כמה מההבדלים העיקריים בין קידום אורגני קידום ממומן.

SEO לעומת SEM: תכונות עיקריות

קידום אתרים הוא בעיקר אופטימיזציה מתמדת של אתר אינטרנט לדירוג בעמודי תוצאות של מנועי חיפוש אורגניים ללא תשלום (SERP).

גוגל משתמשת ביותר מ-200 אותות דירוג באלגוריתם שלהם. עם זאת, ניתן לחלק קידום אתרים לארבע קטגוריות משנה עיקריות: קידום אתרים בדף, קידום אתרים מחוץ לדף, קידום אתרים טכני ואותות אינטראקציה עם משתמשים.

קידום אתרים בדף:

זה המקום שבו אתה מייעל את האתר שלך סביב מילות המפתח שלקוחות היעד שלך מחפשים בגוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים. לדוגמה, שיטה מומלצת אחת לקידום אתרים בדף היא לכלול את מילת המפתח העיקרית שלך בתגי כותרת, מטא תיאורים וכתובות אתרים של דפי אינטרנט.

קידום אתרים מחוץ לאתר:

קידום אתרים מחוץ לאתר עוסק בהשגת סמכות מאתרים אחרים. זה כרוך בעיקר בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר שלך. אבל גוגל עשויה להשתמש גם באותות מחוץ לדף כדי להעריך את סמכות האתר שלך, כגון E-A-T ושיתופים במדיה חברתית.

קידום אתרים טכני: כאן אתה יכול להבטיח שכל הדפים באתר שלך ניתנים לסריקה ולהוספה לאינדקס על ידי גוגל ומנועי חיפוש אחרים. SEO טכני כולל גם דברים כמו לוודא שהדפים שלך נטענים במהירות. וסכימת האתר שלך מוגדרת כהלכה.

אותות אינטראקציה עם משתמשים: הדרך שבה משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך עוזרת לגוגל לקבוע אם הדף שלך מתאים לחיפוש של מישהו. לדוגמה, אם לדף שלך יש שיעור נטישה גבוה, זה יכול להיות סימן שהדף שלך לא מספק למישהו תשובה לשאילתה שלו. אם גוגל לא חושב שהדף שלך מתאים למילת מפתח זו, הם עשויים להוריד מעט את הדירוג שלך. או שלא תופיע בכלל בעמוד הראשון לגמרי.

סקירה על קידום ממומן

זכור: קידום ממומן הוא מונח מתקדם הכולל קידום אורגני. אז כל מה שציינתי זה עתה עבור קידום אורגני חל גם על קידום ממומן. אבל בנוסף ל-קידום אורגני, קידום ממומן כולל גם תשלום לקליק. תשלום לקליק הוא תחום עם סט תכונות משלו, שיטות עבודה מומלצות ועוד.

הצעות מחיר:

בין אם אתה משתמש ב-Google Ads או ב-Bing Ads, פרסום בתשלום בחיפוש עוסק בהצעות מחיר. עם תשלום לקליק, אתה יכול להציע מחיר על מילות מפתח ספציפיות. המודעה שלך תופיע כאשר מישהו יחפש את מילת המפתח הזו. מיקום מודעה הוא בדרך כלל פרופורציונלי להצעת המחיר של מישהו. אז אם אתה מציע את המחיר הגבוה ביותר, אתה תופיע מעל כל שאר המודעות. כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך, אתה משלם את סכום ההצעת מחיר. כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך, הסכום שאתה משלם נקרא עלות לקליק (CPC).

ציון איכות:

ציון איכות הוא מדד חשוב מאוד של Google Ads. זו בעצם הדרך שבה גוגל מחליטה אם המודעה שלך מתאימה למה שמישהו מחפש. Google מחשבת את ציון האיכות על סמך שיעור הקליקים, איכות דף הנחיתה וציון האיכות הכולל של חשבון המודעות שלך ב-Google. אם למודעה שלך יש ציון איכות גבוה, תקבל הנחה על כל קליק

עותק מודעה:

כתיבת עותק מודעה משכנעת היא חלק חשוב בביצוע PPC טוב. למה? עותק מודעה נהדר = שיעור קליקים גבוה. שיעור הקליקים פירושו ציון איכות טוב. המשמעות היא שאתה משלם פחות עבור אותם קליקים.

ולהיפך. אם העותק שלך לא דוחף אנשים ללחוץ, ציון האיכות שלך ייפגע. וה-PPC שלך יתחיל להיות יקר מאוד.

 

תוכן עניינים

עוד פוסטים שיעניינו אותך

עלות בניית אתר אינטרנט
שיווק דיגיטלי

עלות בניית אתר אינטרנט

לאלו שהגיעו לכאן, נראה ששקלתם בעבר את ההוצאות של בניית אתר אינטרנט והמחירון שלו. מהי עלות לבניית אתרים? והאם יש מחירון מסודר לבניית אתרים? אלו

קרא עוד
דוגמא לבניית דף נחיתה
שיווק דיגיטלי

דפי נחיתה לעסקים

כשמישהו מבקר באתר שלך, מה אתה רוצה שהאדם יעשה באתר שלך? יכנס לאתר רק בשביל להבין מי אתה? בשביל למצוא את המיקום שלך? להיכנס בשביל

קרא עוד

עוד פוסטים שיעניינו אותך

ספקי דרופשיפינג - אליקספרסס
שיווק דיגיטלי

ספקי דרופשיפינג הכי טובים ב2023

אחת השאלות הנפוצות ביותר על ידי יזמים שאפתנים היא: מהם ספקי דרופשיפינג והסיטונאים הטובים ביותר עבור חנות הדרופשיפינג שלי ב2023? ספריות ספקים הן דרך נוחה

קרא עוד
עלות בניית אתר אינטרנט
שיווק דיגיטלי

עלות בניית אתר אינטרנט

לאלו שהגיעו לכאן, נראה ששקלתם בעבר את ההוצאות של בניית אתר אינטרנט והמחירון שלו. מהי עלות לבניית אתרים? והאם יש מחירון מסודר לבניית אתרים? אלו

קרא עוד

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יגיע לרמה אחת מעל כולם בדיגיטל אז תלחצו על הלחצן למטה ובואו לשיחת יעוץ איתנו ללא עלות.

קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

צריך עזרה להיות רמה אחת מעל כולם?

צור איתנו קשר עוד היום ונתן לך עצות בחינם על האתר

תקבל מאיתנו שיחת ייעוץ חינם, ונעזור לך לחשוב על הפתרון המושלם עבור העסק שלך

צריכים אתר שימשוך לקוחות או קידום ממומן? התקשרו עכשיו! 050-3023771

למי אתם מחכים? צרו קשר ואנו נדאג לשאר