עלות בניית אתר אינטרנט

לאלו שהגיעו לכאן, נראה ששקלתם בעבר את ההוצאות של בניית אתר אינטרנט והמחירון שלו. מהי עלות לבניית אתרים? והאם יש מחירון מסודר לבניית אתרים? אלו ללא ספק חלק מהמחשבות הראשוניות לכל מי ששוקל ליצור אתר עבור החברה שלו. ברוך הבא!

יש כיום למעלה מ-1.9 מיליארד אתרים אישיים לעסקים בכל הגדלים. המשמעות היא שלרוב החברות יש נוכחות ברשת אונליין משלהן.

מיום ליום, מספר האתרים גדל במהירות. הצמיחה הזו גדלה משנה לשנה ונראה שאין לה גבולות.

רק הבהרה מהירה לפני שנתחיל: כל בניית אתר נושא תג מחיר ייחודי. בדיוק כמו פתיתי שלג, אתרי אינטרנט הם כולם יחידים במינם ודורשים התייחסות אישית.

עלויות בניית אתרים יכולות להיות קצת מבלבלות. לכן אני כותב את המאמר הזה. אני רוצה לעזור לפשט את העלויות של בניית אתר אינטרנט ומרכיביו. אז, בואו נתחיל לדבר על איזה סוג של טווח מחירים אתה צריך לצפות.

החל משנת 2023, נלמד על העלויות הכרוכות במערכות הקיימות השונות בשוק, ובמקביל נלמד להבין מה המחיר בין כל מערכת

מחירון בניית אתרים: כמה יעלה לנו להקים אתר ברשת האינטרנט

המחיר משתנה בין עסק לעסק ולפי צרכיו של העסק והתקציב שאנחנו מוכנים להשקיע עבורו.

הכנתי כאן רשימת מחירים עבור הקמת אתר אינטרנט:

  • בניית עמוד נחיתה – עמוד נחיתה שיניב לכם תוצאות יעלה 700+ ש"ח.
  • בניית אתר תדמית לעסקים קטנים – 1,500-4,000 ש"ח
  • בניית אתר תדמית לעסקים גדולים – טווח מחירים 4,000-10,000
  • בניית חנות וירטואלית בוורדפרס – 5,000+ ש"ח
  • בניית חנות וירטואלית דרך שופיפיי – 1,500+ ש"ח
  • אתר וורדפרס ללא תוכן – 1,000+ ש"ח
  • אתר וורדפרס מורכב – החל מ9,000 ש"ח
  • אתרי וורדפרס בהתאמה אישית החל מ13,000 ש"ח (אלא אתרים מותאמים לזמני טעינה מהירים)
  • ביית אתר וורדפרס בעיצוב מותאם, תוכן מותאם ומערכת מותאמת
  • אתר התומך ביותר משפה אחת

באילו תרחישים מומלץ לבנות אתרים בתקציב, והאם זו החלטה משתלמת?

זה לא נדיר שבעלי עסקים צופים לעלות נמוכה עבור אתר האינטרנט שלהם, רק כדי להיות מופתעים מהמחיר האמיתי. העלות של בניית אתר אינטרנט תלויה במספר משתנים, שכולם מביאים בחשבון את העלות הסופית.

אם אתה שוקל לבנות אתר עם תכונות כמו תוכן, לוגו ותמונות, אתה עשוי לגלות שהעלות משתנה מאוד כאשר אתה מברר עם בוני אתרים. לדוגמה, אם אתה מתכוון ליצור אתר אינטרנט פשוט מבוסס תדמית, תגלה מגוון רחב של מחירים. זה נובע מכמה גורמים המשפיעים על העלות הסופית של בניית אתר אינטרנט.

כאשר מבקשים מחיר עבור בניית אתרים, אחד הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא גודל החברה שאליה פונים. יש לציין כי לבקש הצעת מחיר מפרילנסר זולה יותר בהשוואה לפנייה לחברת בניית אתרים.

הסיבה שבגללה פרילנסרים יכולים להציע מחירי בניית אתרים נמוכים יותר בהשוואה לחברות היא שהם בדרך כלל עובדים ממשרד ביתי או מחלל עבודה חיצוני, מה שגורם להוצאות נמוכות יותר. בניגוד לחברות שצריכות לשלם ארנונה ושכירות, פרילנסרים יכולים לשמור על עלויות התקורה שלהם נמוכות ועדיין לספק שירות איכותי.

מידת המקצועיות באתר היא גורם מרכזי המשפיע על עלות יצירתו. קחו למשל, שהעלות הממוצעת לבניית אתר תדמית פשוט, עם 5-7 עמודים בלבד, עומדת על כ-4,000 ש"ח בשוק הנוכחי. אם נתקלתם בהצעה של 1,500 ש"ח, חשוב לפעול בזהירות מכיוון שמחיר נמוך עשוי להביא לתוצר סופי פחות מקצועי.

בדרך כלל, מי שחדש בענף בניית אתרים ומציע את שירותיהם במחיר נמוך יותר נופל לקטגוריית טווח המחירים הנמוך.

חיוני להדגיש את חשיבות ההיערכות לאופי העבודה שתקבל מבלי לזלזל באף איש מקצוע. במקרה שיש לכם תוכניות ארוכות טווח לאתר שלכם ומערכת תמיכה אמינה שאפשר לחזור עליה, כדאי מאוד להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית או פרילנסר לבניית האתר שלכם. ברוב המקרים, הנוכחות של תמחור נמוך פירושה גם שהאתר חסר רכיבים חיוניים כמו תאימות למנועי חיפוש, מהירות אתר אופטימיזציית תמונות.

יצירת אתר פשוט שמכיל 5 עד 7 עמודי תוכן בפחות מ-4,000 ש"ח דורשת התפשרות.

מה כולל בבנית אתר בסיסי באמצעות וורדפרס?

  • קניית דומיין

ב-BOX.CO.IL יש אפשרות לרכוש דומיין ישראלי או בינלאומי בעלות של 72 ש"ח לשנה, הכולל מע"מ. אין באמת צורך בהוצאות יתר על דומיין כאשר אפשרות זו זמינה.

  • אחסון אתר

המחירים עבור אחסון אתרים משתנים בהתאם לתוכנית שנבחרה, גודל האתר, נפח התנועה ועוד תוספים. תוכניות זולות זמינות מספקים כמו GoDaddy ו- Hostinger, שם האתר שלך מאוחסן עם אחרים בשרת משותפת ויכול לעלות רק כמה דולרים או עד $10 לחודש. לחלופין, תוכניות מתקדמות יותר מוצעות על ידי חברות כמו DreamHost ו-Pagely. תוכניות אלה כוללות שרת ייעודי לאתר שלך, כמו גם גיבויים, אבטחה משופרת וזמני טעינה מהירים יותר של האתר. העלויות עבור תוכניות אלה יכולות לנוע בין $19 לחודש לכמה מאות דולרים לחודש.

  • תבנית עיצוב

אם אתם שואפים לאתר שמשקף את הצרכים והדרישות הייחודיות של העסק שלכם, חשוב שתעצבו אותו בצורה מקצועית. השלב הראשון בתהליך הוא בחירת תבנית עיצוב. מנסיון אישי אני ממליץ בחום על אלמנטור, בונה עיצוב מבית היוצר של חברה ישראלית.  אם אלמנטור אינו כוס התה שלך, אתה יכול להסתכל במבחר העצום של התבניות הזמינות ב-Theme Forest. יש תבנית לכל סוג עסק ואתר. עלות תבנית מקצועית, הכוללת תמיכה, נעה בין 59$ ל-100$ לתשלום חד פעמי עם רישיון משתמש. למרות ש-WordPress מציעה תבניות חינמיות, יש להן אפשרויות מוגבלות להתאמה אישית, הן לא תמיד מגיבות לנייד ולא מגיעות עם תמיכה. זכור זאת בעת בחירת תבנית.

  • פלאגינים

אחד היתרונות העיקריים של שימוש באתר וורדפרס הוא היכולת לשפר את האתר שלך עם תכונות מתקדמות שונות. תכונות אלו כוללות בין היתר: טפסים, הגדרות מתקדמות של אופטימיזציה למנועי חיפוש, כפתורי שיתוף במדיה חברתית, ניוזלטרים, גלריות, סינון דואר זבל, עורך טקסט מתוחכם ועוד ועוד. למעשה, ישנם אלפי תוספים זמינים העונים כמעט לכל צורך אפשרי. לעתים קרובות, תוספים מציעים גם גרסה חינמית מוגבלת בתכונות, וגם גרסת פרימיום שמספקת את כל התכונות שמפתחי התוספים יצרו. בדרך כלל, העלות של תוסף נעה בין כמה דולרים לחודש ומעלה.

  • עיצוב האתר

אם אתם זקוקים לעיצוב אתר וורדפרס מותאם אישית, מעצב שמתמחה בתחום זה יכול ליצור אתר שמתאים למפרט שלכם ומשלב את שפת העיצוב של העסק שלכם. בעזרת סיוע של מעצב, ניתן להעלות את האתר שלך חזותית לרמה גבוהה יותר ממה שתבנית מוכנה מראש תספק. אמנם לא תמיד צריך להזמין מעצב, אבל לפעמים העיצוב הבסיסי או המתקדם של תבנית יכול להספיק. עם זאת, תבניות בתשלום מציעות לעתים קרובות שפע של פונקציות עיצוב שאינן דורשות שום מומחיות בתכנות או עיצוב. התעריף השעתי למעצב הוא בדרך כלל בין 150-200 ₪ לשעת עבודה.

  • תיכנות האתר

אם אתה שוקל לבצע שינויים באתר האינטרנט שלך, ייתכן שתרצה לבצע התאמות שונות, כגון ארגון מחדש של מבנה האתר, הוספת תכונות חדשות או פיתוח אפליקציות מותאמות אישית. לשינויים קלים, ניתן לפנות לצוות התמיכה של החברה שסיפקה את תבנית האתר. עם זאת, אם אתה זקוק לשינויים משמעותיים, תצטרך לשכור מתכנת וורדפרס עם שליטה חזקה בשפת התכנות PHP. התעריף השעתי למתכנת הוא כ-200-300 ₪ לכל שעת עבודה. משך התכנות הנדרש משתנה בהתאם להיקף השינויים שברצונך לבצע. לכן, חשוב לבקש הצעת מחיר מקיפה מהמתכנת לפני תחילת המשימה.

  • תחזוקת האתר

תחזוקה נכונה של אתר וורדפרס היא היבט מכריע בניהולו. חשוב להבדיל בין "ניהול אתרים", שבדרך כלל סובב סביב ניהול תוכן ומדיה ויכול להתבצע על ידי בעל האתר או מנהל תוכן/שיווק שנשכר לשם כך, לבין "תחזוקת אתרים", המתייחסת ל האדם המטפל בהיבטים הטכניים של האתר. זה כולל משימות כמו התקנת האתר על שרת אחסון, הבטחת גיבויים במקום, עדכון תוספים, אופטימיזציה של ביצועים ומהירות, הבטחת אבטחה, טיפול בתקלות ועוד.

תוכן עניינים

עוד פוסטים שיעניינו אותך

דוגמא לבניית דף נחיתה
שיווק דיגיטלי

דפי נחיתה לעסקים

כשמישהו מבקר באתר שלך, מה אתה רוצה שהאדם יעשה באתר שלך? יכנס לאתר רק בשביל להבין מי אתה? בשביל למצוא את המיקום שלך? להיכנס בשביל

קרא עוד

עוד פוסטים שיעניינו אותך

אישה עומדת ורושמת בלפטופ עם חבילות על השולחן
שיווק דיגיטלי

מה זה דרופשיפינג?

מה זה בעצם אומר דרופשיפינג? דרופשיפינג או באנגלית dropshipping, זה בעצם כאשר פריטים נשלחים ישירות מהיצרן או הסיטונאי ללקוח. קמעונאים של צד שלישי מקלים על

קרא עוד
קידום אתרי שופיפיי
שיווק דיגיטלי

קידום אתרי שופיפיי

יש לך מוצר מושלם! אתר חדש שמושך את העין, ובנית צוות נכון. השלב הבא – וללא ספק החשוב ביותר – הוא להבין כיצד לשווק את

קרא עוד

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יגיע לרמה אחת מעל כולם בדיגיטל אז תלחצו על הלחצן למטה ובואו לשיחת יעוץ איתנו ללא עלות.

קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

צריך עזרה להיות רמה אחת מעל כולם?

צור איתנו קשר עוד היום ונתן לך עצות בחינם על האתר

תקבל מאיתנו שיחת ייעוץ חינם, ונעזור לך לחשוב על הפתרון המושלם עבור העסק שלך

צריכים אתר שימשוך לקוחות או קידום ממומן? התקשרו עכשיו! 050-3023771

למי אתם מחכים? צרו קשר ואנו נדאג לשאר