מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש באנגלית נקרא SEO ראשי תיבות של "אופטימיזציה למנועי חיפוש" או "Search Engine Optimization". בעיקרון, משמעות הביטוי אומר שזה תהליך שבו אנחנו משפרים את האתר בשביל להיחשף במקומות גבוהים יותר בחיפוש בגוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים בנגוע לשירותים שאנו מספקים או מוצרים שאנו מוכרים. ככל שהעמודים שלנו נמצאים במקומות גבוהים יותר במנועי חיפוש, כך גם החשיפה והתנועה לאתר שלנו תיהיה גבוהה יותר.
גורמים לאופטימיזציה למנועי חיפוש
- מחקר מילות מפתח – המפתח לאוטימיזציה לאתר, מחקר מילות מפתח זה הבסיס בשביל לדעת אילו מילות הכי נחשבות.
- מהירות טעינה – המהירות שבא האתר שלך נטען משפיע על דירוג האתר
- קישורים נכנסים – קישורים מאתרים אחרים שמפנים אותם לדף באתר שלנו, מעלה את שמכות האתר שלנו.
- תוכן איכותי – אם יש לנו תוכן איכותי, קריא ועונה על השאלות בצורה ברורה, זה יעזור לנו בקידום אורגני.
- ותק אתר – ככל שאתר שלנו יותר ותיק, כך גם הוא נחשב יותר איכותי
- קישורים יוצאים/פנימיים – קישורים פנימיים שאנחנו מוציאים מדף מסוים באתר ומפנים לדף אחר באתר שלנו, וקישורים יוצאים שמפנים מהדף באתר שלנו לאתר אחר.
איך עובד אופטימיזציה למנועי חיפוש
כל המנועי חיפוש כמו גוגל ובינג משתמשים במה שנקרא "בוטים" שהם סורקים את כל האתר שלנו , כל העמודים באתר וגם את התוכן שרשום בכל עמוד, אנחנו קוראים להם "העכבישים של גוגל". לאחר שהם סורקים את האתרים הם נכנסים לאינדקסים שלהם. מה זה אינדקס ? זה בעצם מקום שבו הם מאחסנים את כל הנתונים שיש להם על כל אתר שקיים במערכת, אפשר לחשוב על זה כמו ספרייה ענקית, הכול רשום ומאוכסן בצורה מסודרת, שבעזרתו מונעי החיפוש עוזרים לך למצוא בדיוק את מה שאתה מחפש ואת המידע הכי איכותי בנוגע למה שאתה מחפש.
איך מנועי חיפוש יודעים איזה מידע הכי רלוונטי
צריך לדעת שלגוגל יש אלגוריתם שבעזרתו הוא מדרג כל אתר ואתר, ולאלגוריתם מנתח כל דף ודף באינדקס ומתחשב בעשרות גורמי דירוג שבעזרתם גוגל או מנועי חיפוש אחרים יודעים לדרג את האתר לפי שאילתה שהגולש חיפש. לפי האנלוגיה שלנו על הספרייה שדיברנו בפסקה הקודמת, הספרנית קוראת כל ספר בספרייה ויכולה להגיד לנו בדיוק איזה ספר יביא לנו את התשובה הכי איכותית לשאלה שלנו.
אז בשביל שנוכל לבצע קידום אורגני בגוגל, יש אפשרות לראות את הגורמים שעוזרים לנו להצליח באופטימיזציה לאתר מבחינת משתמש. ובעזרת זה הבוטים יודעים איך אתר אינטרנט או דף אינטרנט מאפשרים למחפשים למצוא את התשובה הכי מדויקת למה שהם חיפשו.
האם פרסום ממומן יכול לעלות את הדירוגים במנועי חיפוש?
ברגע שאנחנו משתמשים בפרסום ממומן לעמוד שלנו במנועי חיפוש, אנחנו כן מקבלים חשיפה גבוהה יותר לאתר, אבל מכיוון שזה לא חשיפה אורגנית אז המונעי חיפוש לא מדרגים אותנו במקומות גבוהים יותר בחיפוש אורגני, ובגלל זה יש לנו את מומחי הקידום אורגני, ופה הם צריכים להשקיע את העבודה הקשה ובדיוק לפה אנחנו נכנסים לתמונה.
מהם הגורמים העיקריים לאופטימיזציה למנועי חיפוש
לקידום אורגני בגוגל יש שני גורמים עיקריים שהם: מחקר מילות מפתח לאתר זה אחד הגורמים הכי חשובים לאופטימיזציה, למצוא את המילים הכי חשובות בתחום שלנו, מילים עם נפח חיפש גבוה. והגורם העיקרי השני הוא איכות התוכן באתר שלנו ואופטימיזציה של התוכן. ברגע שיש לנו תוכן איכותי באתר ומספק תשובה שהיא איכותית ומקורית אז מנועי החיפוש יודעים לתת לנו דירוג בהתאם. ויש עוד גורמים שמשפיעים על קידום האתר בצורה אורגנית כמו: מהירות טעינה של האתר, אם האתר שלנו נטען מהר מבחינת מנועי החיפוש זה אומר להם שלגולש באתר יהיה יותר קל לנווט וחוויה יותר נעימה באתר וזה ישפיע על דירוג האתר שלנו כמו כן גם היררכיה בעמוד באתר ישפיע לנו על הדירוג. גם ותק של האתר וקישורים חיצוניים ופנימיים משפיעים על סמכות האתר שלנו. כמו שאנחנו רואים באמת יש המון גורמים שמשפיעים לנו על דירוג האתר ולכן אנחנו רוצים להשקיע באופטימיזציה של האתר שלנו.