האם בינה מלאכותית תשתלט על שיווק בדיגיטל?

טכנולוגיית הבינה מלאכותית או כמו שאנחנו מכירים הAI כבר מתחילה להפוך משימות שיווק מסוימות לאוטומטיות, כמו ניתוח נתונים, מיקוד מודעות ופילוח לקוחות, אך לא סביר ש-AI תחליף לחלוטין את המשווקים דיגיטליים. במקום זאת, יש סיכוי גבוה יותר שבינה מלאכותית תשלים ותשפר את עבודתם של המשווקים, תאפשר להם להתמקד במשימות אסטרטגיות ויצירתיות ברמה גבוהה יותר.

היצירתיות של הAI:

בינה מלאכותית תשמש ככלי שיעזור למשווקים דיגיטליים ליצורי תוכן מרתקים ואטרקטיביים יותר. הטכנולוגיה יכולה לעזור להם לקחת את הרעיונות שלהם לגבהים חדשים על ידי מתן השראה ויצירת רעיונות חדשים המבוססים על ניתוח נתונים והתנהגות משתמשים. כבני אדם, היכולת שלנו לחשוב מחוץ לקופסה מוגבלת בהשוואה לאלגוריתמים שיש להם גישה למיליארדי דפי אינטרנט ושנים של נתונים על מה שאנשים אוהבים או לא אוהבים באינטרנט. לא משנה כמה אנחנו נרצה לעשות הכול בעצמנו בסוף נצטרך ללמוד ולעבוד ביחד עם הAI ולא נגדו.

שיווק דיגיטלי ואוטומציה:

אוטומציה של בינה מלאכותית

משווקים דיגיטליים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי לבצע אוטומציה של מגוון משימות, אך לא את כל המשימות. בינה מלאכותית היא מונח רחב המכסה את השימוש במכונות כדי לחקות תהליכי חשיבה אנושיים ולקבל החלטות. הוא משמש בתחומים רבים ושונים, כולל שיווק.

להלן כמה שימושים נפוצים של בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי:

  • אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן
  • אוטומציה של משימות שאינן חוזרות על עצמן
  • אוטומציה של משימות ידניות/לא דיגיטליות/לא שיווקיות

מהפכת הבינה המלאכותית הגיעה:

בין אם תרצו או לא, הבינה המלאכותית וכל חבריה השתלטו על עולם השיווק. אבל כשאני אומר "השתלט", אני לא מתכוון שאנחנו נמצאים במצב של "אני רובוט" שבו אנשי שיווק אנושיים ייכחדו בשנים הקרובות. למעשה, רחוק מזה.

מלמידת מכונה ועד כלי עיבוד שפה טבעית (NLP) ומודלים של שפות גדולות (LLMs), הופעתה של בינה מלאכותית השפיעה באופן דרמטי על האופן שבו משווקים ומנהיגים עסקיים מבצעים משימות ופרויקטים יומיומיים. 50% מאנשי השיווק כבר משתמשים בבינה מלאכותית באסטרטגיות השיווק שלהם, ועוד 29% מתכננים להשתמש בה בעתיד.

3 משרות שיווק המושפעות מבינה מלאכותית

נגענו בקצרה בזה, אבל עכשיו בואו נסתכל לעומק על כמה השיווק דיגיטלי שהושפעו מ-AI:

1. איסוף וניתוח נתונים

בעת ביצוע מחקר, הקדישו זמן לאסוף את המקורות הנכונים, לנתח אותם, לחלץ נקודות מפתח ולסכם את המידע. AI, לעומת זאת, יכולה לעשות זאת כהרף עין. עם כלי בינה מלאכותית שיווקית, תהליך איסוף וניתוח הנתונים לוקח פחות זמן, מה שנותן למשווקים יותר זמן להסיק מסקנות מממצאים ולקבל החלטות מונחות נתונים.

בעזרת נתוני לקוחות שנאספו ונותחו, בינה מלאכותית יכולה להחליף מאמצי שיווק שבדרך כלל לא היינו חושבים עליהם, כמו זיהוי הצרכים וההעדפות של פלחי קהל, חיבור עם לקוחות פוטנציאליים בנקודות מגע שונות ועוד.

2. שירות לקוחות ותמיכה באונליין

כפי שהוזכר קודם לכן, אחת מעבודות השיווק שיושפעו מ-AI היא שירות לקוחות. נציגי שירות לקוחות אנושיים אינם זמינים 24/7 כדי לסייע למשתמשים באינטרנט. עם צ'טבוט המופעל על ידי AI ומאומן על ידי הצוות בהנחיות שונות, המשתמשים יכולים ליהנות משירות לקוחות 24/7 גם כשהעובדים שלך אינם.

בינה מלאכותית של שיווק שירות לקוחות עוזרת ללקוחות שלך לקבל את העזרה הדרושה להם במהירות וביעילות. זה לא רק תומך בנציגי שירות הלקוחות שלך, זה גם מפנה אותם לבלות יותר זמן על ידי מענה על שאלות פשוטות של לקוחות. בעוד שבינה מלאכותית יכולה לפתור בעיות פשוטות, הנציגים שלך יכולים להקדיש זמן נוסף לעזרה ללקוחות שזקוקים ליותר עזרה אחד על אחד.

3. כתיבת תוכן

אם שמתם לב להשפעה של בינה מלאכותית על שיווק ועסקים, בטח שמעתם על איך צוותים משתמשים בפלטפורמות כמו ChatGPT כדי ליצור תוכן ולסיעור מוחות. עד 2024, 44% מהמשווקים כבר ישתמשו בבינה מלאכותית ליצירת תוכן ורעיונות, כמו זיהוי חורים בתוכן, מציאת דרכים להרחיב בנושאים, פיתוח קווי מתאר כתיבה פוטנציאליים ועוד.

ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח, יצירת תוכן תהפוך להיות תלויה יותר בבינה מלאכותית, כאשר יותר ויותר עסקים ישתמשו בה כדי לפתח תוכניות תוכן מעמיקות יותר ומתאר מאמרים.

העתיד של השיווק הדיגיטלי והבינה המלאכותית

בעתיד, אני צופה שבינה מלאכותית תשמש בתחומים הבאים:

  • יצירת תוכן חדש, כולל טקסט ווידאו.
  • ביצוע של אופטימיזציות לתוכן קיים באתר ובדפי הנחיתה שלנו.
  • יצירת חוויות משתמש חדשה שמתאימות לאופן שבו הלקוחות מתקשרים עם המותג שלנו. זה עשוי לכלול חוויות משתמש במדיה חברתית, חוויות בדוא"ל ודפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP).

בינה מלאכותית לא תחליף משווקים דיגיטליים, אבל המשמעות היא יעילות רבה יותר:

בינה מלאכותית תשמש לאוטומציה של משימות שגרתיות, מה שיאפשר לבני אדם להתמקד בתהליך היצירתי. זה חשוב במיוחד עבור חברות קטנות יותר שאינן יכולות להרשות לעצמן צוות גדול של מהנדסי תוכנה, כותבי תוכן, משווקים דיגיטליים ועוד… עסקים קטנים יכולים כעת להשתמש בפתרונות מבוססי בינה מלאכותית הדורשים מאמץ מינימלי מצוותי שיווק, מה שמאפשר להם להתמקד בפעילויות בעלות ערך רב יותר כגון פיתוח אסטרטגיה או ניטור נתוני קמפיינים.

השימוש בAI בשיווק דיגיטלי גם הופך נפוץ יותר ככל שהמותגים מבינים את הפוטנציאל שלו לספק תובנות מעשיות לגבי התנהגות צרכנים, כולל פילוח קהל והמלצות תוכן מותאמות אישית המבוססות על רכישות קודמות או ביקורים אוניברסליים באתר. לבסוף, בינה מלאכותית שימשה בהצלחה חברות רבות בתעשיות מרובות, כולל ענקיות קמעונאות כמו אמזון ו-Walmart, כדי לשפר את מדדי הביצועים של הפרסום השיווקיים שלהן תוך הפחתת עלויות באמצעות אוטומציה (מסחר אלקטרוני) או שירותים נלווים וירטואליים (הזנת נתונים).

לסיכום:

בינה מלאכותית לא תחליף את המשווקים הדיגיטליים או את עבודתם. במקום זאת, זה יכול להקל עליהם על ידי אוטומציה של כמה משימות שניתן לבצע באופן ידני. העולם משתנה במהירות, ועלינו להשתנות יחד איתו ותמיד ללמוד ולהתעדכן או להסתכן להישאר מאחור.

תוכן עניינים

עוד פוסטים שיעניינו אותך

אופטימיזציהה למנועי חיפוש
קידום אורגני

אופטימיזציה למנועי חיפוש

מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש אופטימיזציה למנועי חיפוש באנגלית נקרא SEO ראשי תיבות של "אופטימיזציה למנועי חיפוש" או "Search Engine Optimization".  בעיקרון, משמעות הביטוי אומר שזה

קרא עוד
אישה עומדת ורושמת בלפטופ עם חבילות על השולחן
שיווק דיגיטלי

מה זה דרופשיפינג?

מה זה בעצם אומר דרופשיפינג? דרופשיפינג או באנגלית dropshipping, זה בעצם כאשר פריטים נשלחים ישירות מהיצרן או הסיטונאי ללקוח. קמעונאים של צד שלישי מקלים על

קרא עוד

עוד פוסטים שיעניינו אותך

דוגמא לבניית דף נחיתה
שיווק דיגיטלי

דפי נחיתה לעסקים

כשמישהו מבקר באתר שלך, מה אתה רוצה שהאדם יעשה באתר שלך? יכנס לאתר רק בשביל להבין מי אתה? בשביל למצוא את המיקום שלך? להיכנס בשביל

קרא עוד
אופטימיזציהה למנועי חיפוש
קידום אורגני

אופטימיזציה למנועי חיפוש

מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש אופטימיזציה למנועי חיפוש באנגלית נקרא SEO ראשי תיבות של "אופטימיזציה למנועי חיפוש" או "Search Engine Optimization".  בעיקרון, משמעות הביטוי אומר שזה

קרא עוד
ספקי דרופשיפינג - אליקספרסס
שיווק דיגיטלי

ספקי דרופשיפינג הכי טובים ב2023

אחת השאלות הנפוצות ביותר על ידי יזמים שאפתנים היא: מהם ספקי דרופשיפינג והסיטונאים הטובים ביותר עבור חנות הדרופשיפינג שלי ב2023? ספריות ספקים הן דרך נוחה

קרא עוד

אם אתם רוצים שהעסק שלכם יגיע לרמה אחת מעל כולם בדיגיטל אז תלחצו על הלחצן למטה ובואו לשיחת יעוץ איתנו ללא עלות.

קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

צריך עזרה להיות רמה אחת מעל כולם?

צור איתנו קשר עוד היום ונתן לך עצות בחינם על האתר

תקבל מאיתנו שיחת ייעוץ חינם, ונעזור לך לחשוב על הפתרון המושלם עבור העסק שלך

צריכים אתר שימשוך לקוחות או קידום ממומן? התקשרו עכשיו! 050-3023771

למי אתם מחכים? צרו קשר ואנו נדאג לשאר