איך להכין את הקמפיין הראשון שלך בגוגל: מדריך שלב-אחר-שלב
קמפיין פרסום בגוגל יכול להיות כלי עוצמתי להשגת מטרות עסקיות כמו הגדלת מכירות, הבאת תנועה לאתר והעלאת מודעות למותג. המדריך הבא יעזור לכם להבין כיצד לבנות קמפיין מוצלח בגוגל, שלב אחר שלב, ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלך.
1. להבין את המטרות של הלקוח
לפני שתתחיל לבנות את הקמפיין, עליך להבין לעומק את המטרות של הלקוח שלך. מה הוא רוצה להשיג?, מהן המטרות שלו? ובכמה זמן הוא רוצה להשיג את המטרות שלו?
- הגדלת מכירות: המטרה היא להגדיל את כמות הרכישות באתר.
- הגדלת תעבורה לאתר: המטרה היא להביא כמה שיותר מבקרים לאתר.
- העלאת מודעות למותג: המטרה היא להעלות את המודעות למותג בקרב הקהל הרחב.
- השגת לידים: המטרה היא לאסוף פרטים ליצירת קשר מלקוחות פוטנציאליים.
הבנה ברורה של המטרות תסייע לך לבנות קמפיין ממוקד ואפקטיבי.
2. מחקר ומיון מילות מפתח
- בתפריט בצד שמאל, לחץ על "כלים" ואז בחר "מתכנן מילות מפתח".
- לחץ על "גלה מילות מפתח חדשות" והקלד מונחים רלוונטיים לעסק שלך.
- תקבל רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות יחד עם נתונים כמו נפח חיפוש ותחרות.
השלב הבא הוא ביצוע מחקר מילות מפתח:
- זיהוי מילות מפתח: תוכל להשתמש בכלים כמו Google Keyword Planner כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות למוצר או השירות שלך ולמצוא מילים כוונה גבוהה לרכישה במחירים זולים.
- כלים מתקדמים: במידה ואתה רוצה להשתמש בכלים יותר מתקדמים למציאת מילות מפתח תוכל להשתמש בSemRush כלי נהדר שבו תוכל לראות את המילות מפתח, כמות החיפושים, התחרות ולצבע מחקר מתחרים.
מיון מילות מפתח:
- רשום את כל מילות המפתח שזיהית.
- חלק את המילים לקטגוריות כמו: מילות מפתח כלליות, מילות מפתח ממוקדות מוצר, מילות מפתח ממוקדות מקום, מילות מפתח ממוקדות קהל יעד.
- בחר את המילים הרלוונטיות ביותר לכל קבוצה והשתמש בהן ליצירת קבוצות מודעות.
ביצוע מחקר מתחרים
איך לבדוק מתחרים בגוגל? יש לך כמה דרכים שבהם אתה יכול לבדוק את המתחרים שלך. הכלי הנפוץ ביותר וגם הוא חינמי זה בעצם החיפוש של גוגל, שם תוכל לחפש את המילה שאתה מתכננן לקדם ולראות מי הם המתחרים שלך על המונח חיפוש שחיפשת בגוגל.
עוד דרך מעניינת לדעת מי המתחרים שלך זה שימוש בSemrush כלי נהדר בתשלום שבו תוכל גם לבצע מחקר מתחרים. ולהבין יותר לעומק על כל מתחרה.
- זיהוי המתחרים: בדוק מי הם המתחרים העיקריים בתחום שלך.
- ניתוח אסטרטגיות: בדוק באילו מילות מפתח הם משתמשים, אילו סוגי מודעות הם מפרסמים ומהי תדירות הופעת המודעות שלהם.
- שיפור הקמפיין: השתמש במידע זה כדי לשפר את האסטרטגיה שלך ולהבין כיצד להתמודד עם התחרות.
מה זה נותן לנו המחקר מתחרים?
בעזרת מחקר מתחרים נוכל להבין כמה דברים מאוד מהר בשביל לעשות את הקמפיין הכי רווחי בצורה הכי יעילה שיש.
בניית עמוד נחיתה ממיר: במידה ויש לנו מתחרים (וכנראה שיש) תוכלו להיכנס לעמוד נחיתה שלהם ולראות באיזה צורה הם בנו אותו ומה רשמו שם זה יביא לנו אינדיקציה חזקה של מה עובד, במיוחד אם זה מתחרה שרץ כבר המון זמן
בניית המודעה: עוד דבר שזה יעזור לנו להבין זה בניית המודעה, איך לרשום את המודעה, מה לרשום במודעה, איזה תוספים כדאי להוסיף למודעה בשביל שנוכל לקבל אחוז הקלקה גבוה יותר
כמובן שאלא רעיונות שנקבל מהתחרים שלנו, עכשיו בעזרת הנתונים שקיבלנו מהתחרים נצטרך לחשוב ולמצוא פתרון יצירתי על איך להבדיל את עצמנו מהתחרים ולעשות גם מודעה יותר טובה וגם עמוד נחיתה יותר איכותי.
3. בניית הקמפיין
החלק הכי חשוב בלעדיו לא נוכל להריץ קמפיין בגוגל זה בניית הקמפיין, במהלך בניית הקמפיין יש כמה דברים חשובים שאנחנו צריכים לשים לב אליהם. מכיוון שגוגל בסוף גם רוצה לעשות כסף צריך להבין שלפעמים הוא לא כל כך לטובתנו ומנסה להוציא ממנו כמה שיותר.
א. בחירת מטרה
בחר את המטרה שתואמת את מה שאתה רוצה להשיג. גוגל מציעה מספר מטרות מוגדרות מראש כמו מכירות, לידים, תנועה לאתר, ועוד. בחירת מטרה נכונה תעזור לך להתמקד ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר.
אני אישית מעדיף את האופציה של ליצור קמפיין ללא יעד מסוים כדאי שיהיה לנו שליטה מלאה על ייצור הקמפיין שאנחנו רוצים ומותאם למה שאנחנו מקדמים
ב. בחירת סוג קמפיין
בחר את סוג הקמפיין המתאים ביותר:
- קמפיין לרשת החיפוש: מודעות טקסט שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל.
- קמפיין לרשת המדיה: מודעות תמונה או וידאו שמופיעות באתרים המשתתפים ברשת המדיה של גוגל.
- קמפיין לקניות (Shopping): מודעות שמציגות מוצרים ומחירים בתוצאות החיפוש ובמדיה.
- קמפיין לוידאו: מודעות וידאו שמופיעות ב-YouTube ובאתרים אחרים.
4. תקצוב והצעות מחיר
לאחר שהגדרת את מטרות הקמפיין ובחרת את סוג הקמפיין, עליך להגדיר תקציב יומי והצעות מחיר:
- הגדרת תקציב יומי: קבע כמה אתה מוכן להוציא בכל יום על הקמפיין.
- הגדרת הצעות מחיר: קבע כמה אתה מוכן לשלם עבור כל קליק או כל פעולה (כמו רכישה או מילוי טופס).
א. הגדרת תקציב יומי
- בקביעת תקציב הקמפיין, הזן את התקציב היומי שאתה מוכן להוציא.
- התקציב יקבע כמה המודעות שלך יופיעו במהלך היום.
ב. הגדרת הצעות מחיר
- בחר את אסטרטגיית הצעות המחיר המתאימה: קליקים (CPC), הופעות (CPM), המרות (CPA).
- הזן את הסכום המקסימלי שאתה מוכן לשלם עבור כל קליק, הופעה או המרה.
במידה וזה הקמפיין הראשון שאתם מייצרים הייתי ממליץ ללכת על האופציה של לעשות "Maximize Clicks" ללא ביד קאפ לקבל תוצאות הכי מהר, או "Manual CPC".
הגישה הזאת בעצם אומרת שאין לנו נתונים עדיין על המוצר או מכירות אז לא נוכל לעשות קמפיין של המרות כי לגוגל אין עדיין מספיק נתונים בשביל לעשות אופטימיזציה לפי המרות. בהמשך שנקבל עוד קליקים נוכל להעביר את הקמפיין לאופטימיזציה לפי המרות.
5. הגדרות קמפיין
א. רשתות
החלט באילו רשתות הקמפיין שלך יוצג:
- רשת החיפוש: מודעות יופיעו בתוצאות החיפוש של השותפים בגוגל.
- רשת המדיה: מודעות יופיעו באתרים המשתתפים ברשת המדיה של גוגל.
בשלב הזה מאוד חשוב לבטל את שני האופציות במידה ואנחנו מפרסים רק ברשת החיפוש של גוגל עלינו לבטל את שני האופציות וכיוון שהן בדרך כלל לא ממירות
ב. מיקומים
בחר את המיקומים הגיאוגרפיים בהם אתה רוצה שהמודעות שלך יוצגו.
תוכל להגדיר את המודעות כך שיופיעו בכל הארץ, באזורים מסוימים או בערים מסוימות.:
- ברמת המדינה: למשל, ישראל כולה.
- ברמת העיר: למשל, תל אביב בלבד.
- ברמת האזור: למשל, אזור המרכז בלבד.
ג. שפות
בחר את השפות בהן המודעות שלך יוצגו. חשוב לוודא שהמודעות שלך יופיעו בשפות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מדברים. עם זאת, כשאנחנו בוחרים שפה שבה המודעות שלנו יופיעו, צריך לדעת שגוגל בודק את השפה של המחשב ואם היא תואמת לשפה שבחרנו לפרסם בה, אז הוא יציג את המודעה שלנו.
מה זה בעצם אומר? אפשר להבין מזה שגם אם המחשב או הנייד של מישהו בשפה האנגלית, זה לא בהכרח אומר שהוא לא יודע עברית. לכן, מומלץ לשקול לשים שפות אחרות שהן לא בהכרח עברית. מה ההיגיון מאחורי זה?
בעצם אפשר להבין מזה שאם אנחנו מייצרים מודעה בשפה העברית ובוחרים שהיא תוצג בכל השפות, ומגדירים שמילות המפתח שלנו יהיו רלוונטיות בשפה העברית, אז רק מי שיחפש את המילה בעברית, המודעה שלנו תופיע אצלו. לדוגמה, אם הוא חיפש באנגלית, המודעה שלנו לא תהיה רלוונטית עבורו בכל מקרה, גם כי בחרנו מילות מפתח בעברית וגם כי המודעה שלנו רשומה בעברית. כך, גוגל יעדיף להציג את המודעה הכי רלוונטית עבור המחפש.
ד. סגמנטים של קהל יעד
הגדר את קהל היעד שלך בצורה מדויקת ככל האפשר:
- תחומי עניין: לדוגמה, אנשים המתעניינים בטיולים.
- גיל: לדוגמה, בני 18-35.
- שלב בתהליך הרכישה: לדוגמה, אנשים הנמצאים בשלב החיפוש או קבלת ההחלטה.
6. כתיבת מודעות ובחירת מילות מפתח
א. כתיבת מודעות עם AI
נצל את טכנולוגיית הבינה המלאכותית ליצירת מודעות מושכות ומדויקות. כלים כמו Google Ads יכול להציע הצעות לניסוח המודעות בצורה אופטימלית. תוכל להזין את המידע העיקרי ולקבל הצעות לניסוח מודעות אופטימלי.
כרגע האופציה הזאת לא מותאמת לשפה העברית וגם כשמשתמשים בזה באנגלית לפעמים זה לא עובד כמו שצריך.
ב. בחירת מילות מפתח (Keywords)
לאחר שביצעת מחקר מילות מפתח, בחר את המילים הרלוונטיות ביותר לקמפיין שלך. חשוב להכיר את סוגי ההתאמות של מילות המפתח בגוגל:
התאמה רחבה (Broad Match)
- הגדרה: מאפשרת למודעות להופיע עבור חיפושים הכוללים מילות מפתח דומות, מילים נרדפות, וחיפושים קשורים.
- דוגמאות: מילת מפתח כמו "שיווק בגוגל" תגרום להופעת המודעות גם עבור חיפושים כמו "קידום ממומן בגוגל", "איך עושים שיווק ממומן בגוגל", "קידום בגוגל" וכו'.
התאמה לביטוי (Phrase Match)
- הגדרה: מאפשרת למודעות להופיע עבור חיפושים הכוללים את הביטוי המדויק, עם מילים נוספות לפני או אחרי הביטוי.
- דוגמאות: מילת מפתח כמו "שיווק בגוגל" תגרום להופעת המודעות עבור חיפושים כמו "עסק לשיווק בגוגל", "שיווק לעסקים בתל-אביב בגוגל", אך לא עבור "קידום ממומן בגוגל".
התאמה מדויקת (Exact Match)
- הגדרה: מאפשרת למודעות להופיע עבור חיפושים הכוללים את המילה או הביטוי המדויק, או חיפושים דומים קרובים מאוד.
- דוגמאות: מילת מפתח כמו "שיווק בגוגל" תגרום להופעת המודעות עבור חיפושים כמו "שיווק בגוגל" בדיוק, או וריאציות קרובות מאוד כמו "שיווק גוגל".
עליך לבחור את סוג ההתאמה המתאימה ביותר לכל מילת מפתח בקמפיין שלך כדי למקסם את האפקטיביות של המודעות שלך..
- הקפד לשלב מילות מפתח מדויקות ורחבות כאחד כדי לכסות את כל הקטגוריות הרלוונטיות.
- השתמש במילות מפתח שליליות כדי למנוע הופעת המודעות שלך במקרים לא רלוונטיים.
- הוסף את מילות המפתח שנבחרו לקבוצת המודעות המתאימה בתוך Google Ads.
ג. המודעה המורחבת
השתמש במודעות מורחבות (Expanded Text Ads) על מנת להציג מידע רב יותר למשתמשים ולשפר את שיעורי ההקלקה:
- כותרות: שלוש כותרות המושכות את תשומת הלב.
- תיאורים: שני תיאורים שמספקים מידע נוסף ומשכנע.
- כתובת אתר לתצוגה: הצגת כתובת אתר ברורה ורלוונטית.
7. תוספי מודעות
קישורי אתר (Sitelink)
קישור ישיר לאזורים שונים באתר שלך, כמו עמודי מוצרים, שירותים, או עמודי מידע חשובים.
זה תוסף מאוד חשוב שכדאי להוסיף לכל קמפיין שאנחנו מייצרים בגוגל מכיוון שהוא נותן לנו עוד שטח נדל"ן בחיפוש של גוגל, יש אפשרות להוסיף עד כ5 סייטלינקים שיתפסו שטח נדל"ן בגוגל
תוספי התקשרות (Callout)
תוספות טקסט שמבליטות את היתרונות של המוצר או השירות שלך, כמו "משלוח חינם" או "שירות לקוחות 24/7".
תוספי מיקום (Location)
מעודדים אנשים לבקר בעסק הפיזי שלך על ידי הצגת כתובת העסק במודעה.
תוספי שיחה (Call)
מאפשרים לאנשים להתקשר ישירות מהמודעה על ידי הצגת מספר טלפון לחיץ.
תוספי מחיר (Price)
מציגים את המחירים של המוצרים או השירותים שלך בצורה ברורה ומושכת.
תוספי קידום מכירות (Promotion Extensions):
מדגישים מבצעים והנחות באתר שלך, כמו "20% הנחה על כל המוצרים".
8. תזמון מודעות
הגדר את השעות והימים בהם אתה רוצה שהמודעות שלך יוצגו. תזמון נכון יכול לשפר את האפקטיביות של הקמפיין שלך:
- ימים ושעות: הגדר שעות מסוימות ביום וימים בשבוע בהם הקהל שלך פעיל יותר.
- תאריכים מסוימים: קמפיינים מיוחדים בתקופות חגים או מבצעים מיוחדים.
9. סיכום
ביצוע כל השלבים הללו בקפידה יסייע לך לבנות קמפיין מוצלח בגוגל שימשוך את קהל היעד שלך וישיג את המטרות שהגדרת. השתמש בכלים ובטכנולוגיות העומדות לרשותך על מנת למקסם את הצלחת הקמפיין שלך. בהצלחה!