קידום אורגני לעומת קידום ממומן ובמה עדיף להשקיע ב2024

תוכן עניינים

ההבדל העיקרי הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) מתמקדת באופטימיזציה של אתר אינטרנט כדי לקבל תנועה מתוצאות חיפוש אורגניות. מצד שני, המטרה של שיווק במנועי חיפוש (SEM) היא להשיג תנועה ונראות מחיפוש אורגני ותשלום כאחד.

במילים אחרות: תוצאות החיפוש של גוגל מחולקות לשתי קטגוריות עיקריות: תוצאות חיפוש בתשלום ותוצאות חיפוש אורגניות.

המטרה של SEO היא לדרג את האתר שלך בתוצאות חיפוש אורגניות. אתה יכול גם להכניס את האתר שלך לאזור בתשלום של תוצאות החיפוש באמצעות תשלום לפי קליק (PPC).

קידום אורגני הוא המקום שבו אתה מתמקד 100% בדירוג לתוצאות אורגניות. קידום ממומן הוא כאשר אתה ממנף גם  קידום אורגני וגם תשלום לפי קליק כדי לקבל תנועה ממנועי חיפוש.  אז כן, קידום ממומן הוא מונח רחב הכולל קידום אורגני ו-תשלום לפי קליק. המשמעות היא ש-קידום אורגני נופל תחת קטגוריית ה"מטריה" של קידום ממומן.

לאחר שהסברנו את זה, בואו נסתכל על כמה מההבדלים העיקריים בין קידום אורגני קידום ממומן.

SEO לעומת SEM: תכונות עיקריות

קידום אתרים הוא בעיקר אופטימיזציה מתמדת של אתר אינטרנט לדירוג בעמודי תוצאות של מנועי חיפוש אורגניים ללא תשלום (SERP).

גוגל משתמשת ביותר מ-200 אותות דירוג באלגוריתם שלהם. עם זאת, ניתן לחלק קידום אתרים לארבע קטגוריות משנה עיקריות: קידום אתרים בדף, קידום אתרים מחוץ לדף, קידום אתרים טכני ואותות אינטראקציה עם משתמשים.

קידום אתרים בדף:

זה המקום שבו אתה מייעל את האתר שלך סביב מילות המפתח שלקוחות היעד שלך מחפשים בגוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים. לדוגמה, שיטה מומלצת אחת לקידום אתרים בדף היא לכלול את מילת המפתח העיקרית שלך בתגי כותרת, מטא תיאורים וכתובות אתרים של דפי אינטרנט.

קידום אתרים מחוץ לאתר:

קידום אתרים מחוץ לאתר עוסק בהשגת סמכות מאתרים אחרים. זה כרוך בעיקר בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה לאתר שלך. אבל גוגל עשויה להשתמש גם באותות מחוץ לדף כדי להעריך את סמכות האתר שלך, כגון E-A-T ושיתופים במדיה חברתית.

קידום אתרים טכני: כאן אתה יכול להבטיח שכל הדפים באתר שלך ניתנים לסריקה ולהוספה לאינדקס על ידי גוגל ומנועי חיפוש אחרים. SEO טכני כולל גם דברים כמו לוודא שהדפים שלך נטענים במהירות. וסכימת האתר שלך מוגדרת כהלכה.

אותות אינטראקציה עם משתמשים: הדרך שבה משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך עוזרת לגוגל לקבוע אם הדף שלך מתאים לחיפוש של מישהו. לדוגמה, אם לדף שלך יש שיעור נטישה גבוה, זה יכול להיות סימן שהדף שלך לא מספק למישהו תשובה לשאילתה שלו. אם גוגל לא חושב שהדף שלך מתאים למילת מפתח זו, הם עשויים להוריד מעט את הדירוג שלך. או שלא תופיע בכלל בעמוד הראשון לגמרי.

סקירה על קידום ממומן

זכור: קידום ממומן הוא מונח מתקדם הכולל קידום אורגני. אז כל מה שציינתי זה עתה עבור קידום אורגני חל גם על קידום ממומן. אבל בנוסף ל-קידום אורגני, קידום ממומן כולל גם תשלום לקליק. תשלום לקליק הוא תחום עם סט תכונות משלו, שיטות עבודה מומלצות ועוד.

הצעות מחיר:

בין אם אתה משתמש ב-Google Ads או ב-Bing Ads, פרסום בתשלום בחיפוש עוסק בהצעות מחיר. עם תשלום לקליק, אתה יכול להציע מחיר על מילות מפתח ספציפיות. המודעה שלך תופיע כאשר מישהו יחפש את מילת המפתח הזו. מיקום מודעה הוא בדרך כלל פרופורציונלי להצעת המחיר של מישהו. אז אם אתה מציע את המחיר הגבוה ביותר, אתה תופיע מעל כל שאר המודעות. כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך, אתה משלם את סכום ההצעת מחיר. כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך, הסכום שאתה משלם נקרא עלות לקליק (CPC).

ציון איכות:

ציון איכות הוא מדד חשוב מאוד של Google Ads. זו בעצם הדרך שבה גוגל מחליטה אם המודעה שלך מתאימה למה שמישהו מחפש. Google מחשבת את ציון האיכות על סמך שיעור הקליקים, איכות דף הנחיתה וציון האיכות הכולל של חשבון המודעות שלך ב-Google. אם למודעה שלך יש ציון איכות גבוה, תקבל הנחה על כל קליק

עותק מודעה:

כתיבת מודעה משכנעת היא חלק חשוב בביצוע PPC טוב. למה? מודעה ברמה גבוהה  = שיעור קליקים גבוה שזה בעצם (CTR). שיעור הקליקים פירושו ציון איכות טוב. המשמעות היא שאתה משלם פחות עבור אותם קליקים.

ולהיפך. אם העותק שלך לא דוחף אנשים ללחוץ, ציון האיכות שלך ייפגע. וה-PPC שלך יתחיל להיות יקר מאוד.

מה דורש אופטימיזציה למונעי חיפוש

קידום אתרים (SEO) כרוך באופטימיזציה מתמשכת של אתר אינטרנט במטרה להגיע לדירוג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש האורגניים (SERPs), ללא שימוש בשיטות בתשלום שעם התחרות של היום גם אופטימיזציה למונעי חיפוש לא זולה.

באלגוריתם של גוגל משולבים למעלה מ-200 אותות דירוג. כתוצאה מכך, ניתן לסווג קידום אתרים לארבע קטגוריות עיקריות: קידום אתרים בעמוד, קידום אתרים מחוץ לעמוד, קידום אתרים טכני ואותות אינטראקציה עם משתמשים.

קידום אתרים בעמוד

במטרה לבצע אופטימיזציה לאתר שלך על סמך מילות המפתח שבהן קהל היעד שלך משתמש בעת חיפוש בגוגל ובינג. אסטרטגיה יעילה אחת היא לשלב את מילת המפתח העיקרית שלך בתג הכותרת, בתיאור המטא ובכתובת האתר של הדף.

קידום אתרים מחוץ לעמוד

קידום אתרים מחוץ לעמוד מתמקד ברכישת אותות אמון וסמכות מאתרים חיצוניים, בעיקר באמצעות יצירת קישורים נכנסים איכותיים. גוגל מתחשבת גם באינדיקטורים נוספים כמו E-A-T (מומחיות, סמכותיות, אמינות) ומעורבות במדיה חברתית להערכת אמינות האתר שלך.

קידום אתרים טכני

הבטחת נגישות ויכולת אינדוקס של מנועי החיפוש בכל דפי האתר שלך היא המוקד העיקרי של קידום אתרים טכני. זה כולל אופטימיזציה של מהירות טעינת הדפים והבטחת ארכיטקטורת אתר נכונה.

כמה זמן לוקח אופטימיזציה למונעי חיפוש

קידום אתרים (SEO) דורש זמן והשקעה משמעותית, במיוחד עבור אתרים חדשים ללא רשת קישורים נכנסים נרחבת. בממוצע, נדרשות כשנתיים כדי להשיג דירוג בעמוד הראשון של גוגל, כאשר רבים מהעמודים בעלי הדירוג הגבוה ביותר פורסמו לפני למעלה מ-3 שנים.

עם זאת, חשוב לציין שזה לא בהכרח אומר שייקח לך כל כך הרבה זמן להגיע לדירוג גבוה. על ידי התמקדות במילות מפתח עם זנב ארוך ויישום אסטרטגיות SEO יעילות, ניתן להתחיל לראות תוצאות חיוביות תוך מספר חודשים בלבד.

בתחילת הדרך של האתר שלי, כמעט ולא הייתה לו סמכות תחום. באמצעות מאמץ מסור ודגש על אופטימיזציה למנועי חיפוש, הצלחתי לייצר תנועה אורגנית תוך מספר חודשים. אמנם לקח מספר שנים עד שהדירוגים והתנועה האורגנית עלו באופן משמעותי, אבל זה אפשרי לראות התקדמות משמעותית גם בטווח הקצר.

קידום במנועי חיפוש (SEM)

לעומת זאת, קידום במנועי חיפוש באמצעות גוגל אדס יכול להניב תוצאות כמעט מיידיות. הפעלת פרסומת בבוקר יכולה לייצר תנועה והמרות כבר באותו יום.

עם זאת, השגת החזר על ההשקעה (ROI) באופן מיידי אינה מובטחת. לעתים קרובות נדרשות בדיקות והתאמות במשך מספר חודשים כדי להגיע ל-ROI נוח מפרסום בתשלום לקליק (PPC).

לסיכום, PPC מציג יעילות מהירה יותר בהשוואה ל-SEO, אבל גם כאן נדרשת השקעה ומעקב מתמיד כדי להבטיח הצלחה בטווח הארוך.

הבדלי מחירים בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל

אנשים רבים נמשכים ל-SEO מכיוון שהוא מביא "תנועה חינמית לאתר". נכון, אינך צריך לשלם כאשר מישהו לוחץ על האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות, אבל חשוב להבין שקידום אתרים אינו באמת בחינם.

למשל, אחד מהעמודים שלי מדורג במקום הראשון בגוגל עבור "דרופשיפינג באליאקספרס". המקום הראשון הוא נהדר ואני מקבל תנועה ממילת המפתח הזו מדי יום מבלי לשלם דבר. אבל הדרך לשם דרשה השקעה רבה של כסף, זמן ומאמץ.

כדי להגיע למקום הראשון, הייתי צריך לבנות את סמכות התחום של האתר שלי באמצעות אספקת תוכן איכותי באופן עקבי וקידום התוכן הזה. בנוסף, השתמשתי בכלים לאופטימיזציה מנועי חיפוש שעולים לי כמעט 400 שקל בחודש כדי למצוא את מילות המפתח הנכונות ולכתוב את הכתבות.

SEM: תשלום לפי קליק (PPC)

בקידום ממומן (PPC), עליך להוציא כסף מראש, אבל לפחות אתה יודע שתקבל תוצאות מהמאמץ שלך. אפשר להגדיר את החשבון כך שיציע הצעות אוטומטיות למיקום מסוים בתוצאות החיפוש.

לרוב, PPC זול יותר מ-SEO בטווח הקצר. הבעיה הגדולה עם PPC היא שכאשר אתה מפסיק לשלם, התנועה שלך מגיעה לאפס. לעומת זאת, עם SEO, ברגע שאתה מדורג, אתה נהנה מתנועה אורגנית קבועה ללא צורך בהשקעה מתמשכת לשמירת הדירוג.

תוכן עניינים

עוד פוסטים שיעניינו אותך

דרופשיפינג באיביי, לפטופ עם אריזה וואן של משלוח
דרופשיפינג בקצרה העלייה במסחר דיגיטלי הולידה מודל עסקי שנקרא "דרופשיפינג". מונח זה לא תמיד...
תחבורה ללא מחסומים: נוחות בנמלי תעופה מודרניים, אוטובוסים נגישים לנכים
כיום כל אתר אינטרנט אשר מספק שירות או מוצר מסוים מחויב שהאתר שלו יהיה נגיש עבור אנשים עם מוגבלויות כאלה...
דרופשיפינגבאטסי
מה זה אטסי אטסי היא פלטפורמת מסחר במוצרים דומה לעליאקספרס, אך שונה ממנה. היא מיועדת בעיקר לאמנים,...
הסודות למציאת מילות מפתח
מה זה מחקר מילות מפתח: פעולת ביצוע מחקר מילות מפתח כרוכה בחשיפת הביטויים הספציפיים שאנשים משתמשים בהם...
קידום ממומן בגוגל
איך להכין את הקמפיין הראשון שלך בגוגל: מדריך שלב-אחר-שלב קמפיין פרסום בגוגל יכול להיות כלי עוצמתי להשגת...
קידום ממומן בלינקדאין
פלטפורמת הפרסום של לינקדאין בשנת 2024 לינקדאין יש עדיין כוח אדיר בתחום השיווק הדיגיטלי בשנת 2024, במיוחד...
אישה עומדת ורושמת בלפטופ עם חבילות על השולחן
מה זה בעצם אומר דרופשיפינג? דרופשיפינג או באנגלית dropshipping, זה בעצם כאשר פריטים נשלחים ישירות מהיצרן...

רוצים לפרסם אצלנו כתבה באתר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תקבל מאיתנו שיחת ייעוץ חינם, ונעזור לך לחשוב על הפתרון המושלם עבור העסק שלך

צריכים אתר שימשוך לקוחות או קידום ממומן? התקשרו עכשיו! 050-3023771

למי אתם מחכים? צרו קשר ואנו נדאג לשאר